Aktuális szervizinformációk
2020.03.17.

Tájékoztató nyitvatartásról

2020.03.17-től autószalonunk nyitvatartása az alábbiak szerint módosul!
Golf

COVID-19 TÁJÉKOZTATÓ

Tisztelt Ügyfelünk!

Napjainkban a világ komoly kihívásokkal szembesül a koronavírussal szemben folytatott harc kapcsán. Jelenleg még nagyob...b figyelemmel kell lennünk egymás iránt, közös felelősségünk a fertőzés terjedésének csökkentése. E gyorsan változó helyzetben a Volkswagen szorosan együttműködik partnereivel mindannyiunk egészségének megóvása érdekében. Dolgozói egészségét szem előtt tartva, üzemeiben átmenetileg felfüggesztette az autógyártást és ügyfelünkként is biztos lehet benne, hogy határozott lépéseket tettünk a fertőzés kockázatának minimalizálása érdekében!

Kereskedésünkben és szervizünkben a szokásosnál gyakrabban és alaposabban tisztítjuk, fertőtlenítjük az érintőfelületeket és a kiállítási autókat. Munkatársaink minden területen a járványügyi szakemberek által javasolt biztonsági intézkedések betartásával járnak el.

A gépkocsi értékesítés és a szerviz továbbra is rendelkezésére állnak, ám a szokásostól némileg eltérő módon és időben. Az ezzel kapcsolatosan felmerülő leggyakoribb kérdésekre az alábbiakban olvashatja a válaszokat.

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan és mikor tudok kapcsolatba lépni a kereskedéssel és szervizzel?
Szervizünk változatlan nyitvatartással üzemel, bemutatótermünk nyitvatartása némileg módosult, hétfőtől-péntekig 8-15 óra közt tartunk nyitva, szombat vasárnap zárva vagyunk. Kollégáinkkal első sorban telefonon, vagy e-mailben veheti fel a kapcsolatot.

Új autót szeretnék vásárolni. Van erre most is lehetőségem?
Igen, a magyarországi raktáron található gépkocsik a kereskedésünkben megvásárolhatók, illetve átvehetők. A jelenlegi helyzetben az új autók gyártását és rendelhetőségét egy bizonyos ideig az európai gyáraink kiesése befolyásolja. Kérjük, vegye fel a kapcsolatot értékesítő kollégáinkkal telefonon vagy e-mailben!

Hogyan változnak a szállítási határidők az események fényében?
A Volkswagen, Volkswagen haszonjármű és Skoda nagy figyelmet fordít dolgozói egészségének megóvására is, ezért üzemeiben átmenetileg felfüggesztette az autógyártást. A folyamatban lévő autó rendelések státuszáról, várható szállítási idejéről az értékesítő kollégák a gyárral való egyeztetést követően adnak Önnek információt. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a megrendelt gépkocsiját a lehető legrövidebb időn belül átadhassuk Önnek!

Az autómon szervizmunka esedékes, felkereshetem a márkaszervizt, vagy halasszam el?
Ha az autóján bármilyen javítási vagy karbantartási munka esedékes, kérjük, keresse fel a márkaszervizünket, ahol tájékoztatást adunk a munkák elvégzésére vonatkozóan. Ha szeretné elhalasztani a javítási vagy karbantartási munkákat, kérjük, egyeztessen ezzel kapcsolatban márkaszervizünkkel. Ha azt tanácsoljuk, hogy ne halassza el a javítást / karbantartást, és azt tervezi, hogy továbbra is használja a járművet, adott esetben - előzetes egyeztetést követően - például hozom-viszem szolgáltatással állunk az Ön rendelkezésére, hogy ne kelljen felkeresnie a márkaszervizt. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az Volkswagen, Volkswagen haszonjármű, Skoda márkaszerviz valamennyi alkalmazottjának biztonsága érdekében be kell tartania a COVID-19-re vonatkozó összes jelenlegi kormányzati irányelvet.

Milyen intézkedéseket teszünk a vírus terjedésének korlátozására és ügyfeleik / alkalmazottaik egészségének biztosítására?
Ügyfeleink, kollégáink és közösségeink állnak a tevékenységünk középpontjában, és a gyorsan változó COVID-19 veszélyhelyzettel összefüggésben megtesszük a mindannyiunk védelméhez szükséges felelős intézkedéseket. Az Egészségügyi Világszervezet közelmúltbeli kormányzati kommunikációjának és tanácsainak fényében a Volkswagen, Volkswagen haszonjármű, Skoda márkaszervizek hálózatával együttműködve megtesszük a megfelelő intézkedéseket ügyfeleink és munkatársaink biztonságának fenntartása érdekében.

Használhatom az autómat, ha szervizmunkára van szükség?
Nem célszerű elhalasztani a javítási vagy karbantartási munkákat. Ha az autóban valamilyen figyelmeztető lámpa vagy üzenet jelenik meg, kérjük, olvassa el a kezelési útmutatót, ahol a szükséges teendők megadásra kerültek. Ha piros színű figyelmeztető lámpa világít, vagy biztonsági problémája van a járművel kapcsolatban, azonnal állítsa le a járművet, és lépjen kapcsolatba a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Mobilitásgarancia szolgáltatásait csak érvényes Mobilitásgarancia jogosultság birtokában lehet térítésmentesen igénybe venni.

A COVID-19 késleltetni fogja a járművön végzett munka befejezését?
Jelen állás szerint a COVID-19 veszélyhelyzet és az ennek kapcsán bevezetett intézkedések minimális mértékben érintették márkaszervizünket. Márkaszerviz alkatrészellátása folyamatos, tájékoztatjuk Önt, ha a javítás a COVID-19 veszélyhelyzet vagy bármely más okból késedelmet szenvedne.

Vannak-e késések az alkatrész-ellátásban / mikor érkeznek meg az alkatrészek?
Az alkatrész-ellátás folyamatos, és az importőr magyarországi központi raktára mindig megfelelő készletszinttel rendelkezik, ami legfeljebb minimális és átmeneti alkatrészellátási problémákat jelenthet.

Mi történik, ha a garanciális javítás nem került végrehajtásra a garanciaidő lejáratát megelőzően, mert a márkaszervizünk nem tudja azt elvégezni?
Ha a hibát már bejelentette márkaszervizünkben, akkor arra már létezik egy nyitott javítási megrendelés (munkalap). Ha a javítás végül a garanciaidő lejárta után fejeződik be, a gyártási hiba által okozott minden olyan probléma, amelyre általában a garancia vonatkozik, a garancia hatálya alá tartozik. Ha még nem jelentette be a hibát, kérjük, haladéktalanul értesítse márkaszervizünket. Ha nem tudjuk azonnal fogadni a járművet, a bejelentett problémát megfelelően dokumentáljuk, és így a gyártási eredetű probléma akkor is garanciális keretek között kerül elhárításra, ha a garancia lejárt. Kérjük, vegye figyelembe, hogy bizonyos ki nem javított hibák a gépkocsi további használata esetén más alkatrészek, részegységek jelentős meghibásodáshoz (következménykárok fellépéséhez) vezethetnek. Ez esetben a további használatból eredő következménykárok garanciális keretek között nem javíthatók. Kérjük, a további használat lehetőségéről egyeztessen márkaszervizünkkel. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a garancia érvényessége ideje (év vagy max. futásteljesítmény) nem hosszabbodik meg. Ha járművében azonnali menetképtelenséget okozó hiba merült fel, vagy biztonsági problémája van a járművel kapcsolatban, és rendelkezik érvényesVolkswagen, Volkswagen haszonjármű vagy Skoda Mobilitásgaranciával, lépjen kapcsolatba Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal.

Be kell vinnem a kocsimat hibamegállapításra, de aggódom a személyes kontaktus miatt.
Követjük és betartjuk a vonatkozó kormányzati és egészségügyi intézkedéseket és ajánlásokat. Márkaszervizünk tisztában van a fertőzés elkerülésének módjával és az általános kockázat csökkentésével, valamint annak fontosságával, hogy a veszélyeztetett vagy fertőzött / tüneteket mutató személyzetet azonosítsák és jelentsék. Ha aggályai vannak, kérjük, forduljon márkaszervizünkhöz, és egyeztessük a rendelkezésre álló lehetőségeket, mint például a hozom-viszem szolgáltatás. Mindent elkövetünk az ilyen esetekben, hogy segítsük ügyfeleinket. Hasonlóképpen kérjük ügyfeleink támogatását, hogy ne látogassanak el márkaszervizünkbe, ha azt gyanítják, hogy veszélyt jelenthetnek a márkaszervizben tartózkodó többi ügyfélre és a személyzetre.

Egyeztetett időpontom van egy garanciaidőben jelentkezett probléma hibamegállapítására, ha ez nem történhet meg a garanciális időszakon belül a COVID-19 veszélyhelyzet kapcsán bevezetett intézkedések vagy ezzel kapcsolatos ajánlások (pl. hatósági vagy önkéntes karantén) miatt, a garancia továbbra is érvényben marad?
Ha a hibát már bejelentette márkaszervizünkben, akkor arra már létezik egy nyitott javítási megrendelés (munkalap). Ha a javítás végül a garanciaidő lejárta után fejeződik be, a gyártási hiba által okozott minden olyan probléma, amelyre általában a garancia vonatkozik, a garancia hatálya alá tartozik. Ha még nem jelentette be a hibát, kérjük, haladéktalanul értesítse márkaszervizünket. Ha nem tudjuk azonnal fogadni a járművet, a bejelentett problémát megfelelően dokumentáljuk, és így a gyártási eredetű probléma akkor is garanciális keretek között kerül elhárításra, ha a garancia lejárt. Kérjük, vegye figyelembe, hogy bizonyos ki nem javított hibák a gépkocsi további használata esetén más alkatrészek, részegységek jelentős meghibásodáshoz (következménykárok fellépéséhez) vezethetnek. Ez esetben a további használatból eredő következménykárok garanciális keretek között nem javíthatók. Kérjük, a további használat lehetőségéről egyeztessen márkaszervizünkkel. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a garancia érvényessége ideje (év vagy max. futásteljesítmény) nem hosszabbodik meg. Ha járművében azonnali menetképtelenséget okozó hiba merült fel, vagy biztonsági problémája van a járművel kapcsolatban, és rendelkezik érvényes Volkswagen, Volkswagen haszonjármű és Skoda Mobilitásgaranciával, lépjen kapcsolatba Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal.

Járművemen karbantartás esedékes, de a COVID-19 veszélyhelyzet kapcsán bevezetett intézkedések vagy ezzel kapcsolatos ajánlások (pl. hatósági vagy önkéntes karantén) miatt nem tudom elvégeztetni az előírt szervizt, ez érvényteleníti a garanciát?
Ha nem áll módjában felkeresni márkaszervizünket, kérjük, forduljon hozzánk közvetlenül, hogy egyeztessünk alternatív lehetőségeket, mint például a hozom-viszem szolgáltatás. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a járművek rendszeres (kilométer és/vagy időtartam) karbantartása azok rendeltetés és zavarmentes üzemeltetésének elengedhetetlen műszaki feltétele. Az előírt karbantartás elmulasztásából fakadó túlhasználat miatti meghibásodások esetén a hatályos jogi szabályozók szerint a gépjármű elveszti a törvényi vagy szerződéses jótállását és szavatosságát.

A szerviz szolgáltatásokkal kapcsolatban mindenképpen szeretnénk hangsúlyozni, hogy a garancia feltételeit - így a karbantartási periódusokat is - a jármű objektív műszaki paraméterei alapján határozzák meg. Így a jelenlegi helyzettől függetlenül a jármű normális használata esetén is fellép a kenőanyag, üzemi folyadékok és egyes alkatrészek (pl. motorolaj, sebességváltó-olaj, összkerékhajtás-olaj, fékfolyadék, szűrők, stb.) időtartam és futás teljesítmény miatti elöregedése vagy elhasználódása.

Ezek cseréje elsősorban az autó üzembiztonság miatt szükséges, ami ezzel összefüggésben egyben az Ön fontos érdeke is. Csak így lehet biztos abban, hogy az autó bármely későbbi - akár kritikus szituációban is - teljesen megbízhatóan üzemeltethető.

Az általános helyzet javulása a következő hetekben nem várható, így nem célszerű a gépkocsik karbantartásának halasztása, melyeket a jelenleg is jól elérhető szerviz kapacitások mellett megfelelő szakszerűséggel és ütemezéssel el lehet végeztetni.

Montvai Zsolt ügyvezető